تالار گفتگوی ایرانیان

ساخت وبلاگ
نکات طلایی در مورد تمیز کردن لوستر به شما در روزهای پایانی سال کمک زیادی در نحوه تمیز کردن و برق انداختن لوستر و طراحی داخلی بسیار زیبای منزل می کند. به روز های پایانی سال نزدیک می شویم و کم کم همه در هیاهوی انجام کارهای پایانی سال خود هستند، خانه تکانی یکی از آن موارد پر زحمت و صد البته دلچسب در این روزهای پایانی سال است، البته برای آن دسته از خانم های کدبانو حتما به اتمام رسیده است. اما اگر هنوز خانه تکانی شما به اتمام نرسیده است با ما همراه باشید تا ریزه کاری های آخر خانه تکانی را با هم مرور کنیم. بی شک جذاب ترین بخش یک لوستر کریستالی تشعع نور در گوی های کریستالی و سایر اجزای کریستالی آن است، اما این جذابیت در صورتی به خوبی نمایان می شود که لوستر ها تمیز و درخشان باشد، امروز در این مطلب به بررسی نحوه ی تمیز کردن لوستر ها می پردازیم با ما همراه باشید. یک روش بسیار ساده برای پاک کردن لوسترها . با این روش ساده می توانید لوستر هایی شفاف و بدون لک و پرز داشته باشید.

برای تمیز کردن لوستر های خانه بدون آنکه اثری از پرز و لکه باقی بماند از این روش استفاده نمایید. ابتدا یک پارچه بزرگ در قسمت لوستر روی زمین بیندازید تا قطرات آبی را که از لوسترخواهد ریخت، جذب کند. سپس یک لیوان را با یک قسمت الکل و سه قسمت آب پر کنید. لیوان را بالا برده زیر هریک از آویزها بگیرید به طوری که قطعات بلوری لوستر در مایع داخل لیوان غوطه ور شوند. با این روش قطعات بلورین بدون آن که اثری از لکه های آب یا پرز پارچه بر روی آنها باقی بماند، خشک خواهند شد. قسمت هایی که تمیزکردن آن ها به این طریق ممکن نیست، دستکش به دست کرده و انگشتان خود را با مایع داخلی لیوان خیس کنید و سپس قسمت های مورد نظر را تمیز نمایید.

نکاتی که در نظافت لوستر ها باید به آن توجه کنید:

قبل از اینکه قطعات لوستر را از هم جدا کنید، از شکل کامل شده‎ی آن عکس بگیرید تا بعدا هنگام سوار کردن دوباره، کمکتان کند.
زیر محل قرار گیری لوستر روی کف زمین، پتویی ضخیم قرار بدهید. این کار باعث می‎شود در صورت افتادن کریستال ها، روی سطح نرمی بیفتد و نشکند همچنین گرد و خاک موجود روی آن ها در هنگام جدا کردن به فرش شما منتقل نشود.
برای تمیز کردن وسایل کریستالی مانند دیوار کوب ها و یا لوستر از مواد شوینده قوی مانند وایتکس و پودرهای ظرف شویی و لباسشویی جدا خودداری کنید. مواد شونیده می توانند جلا و تازگی لوستر را از بین ببرند و آن را تیره کنند.
در تمیز کردن لوسترها یک نکته طلایی نیز وجود دارد آن هم این است که یک دستمال نمدار می تواند در یک ثانیه معجزه کند. تنها کافی است هفته ای یک بار با دستمال نمدار لوسترتان را تمیز کنید تا همیشه ظاهر نو و اولیه خودش را حفظ کند.

توجه داشته باشید که برای لوستر های برنزی می توانید مسواکی را در آب لیموترش تازه فرو کنید و با دقت و حوصله به همه جای ظرف مخصوصاً فرورفتگی‌ها و زوایای آن بمالید و این کار را چند بار تکرار کنید بعد ظرف را آب کشیده و خشک کنید.
برای لکه‌زدایی از لوسترهای برنزی نیز می توانید یک قاشق سوپ‌خوری الکل را در یک لیتر آب و صابون بریزید و برنز را چند بار با این مایع بشویید و سپس خشک نمایید.
منتو دکوریشن مرجع تخصصی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
میباشد.

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 161 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 16:32

دانلود رایگان مقالات isi ،بهمراه ترجمه آن
سیستم كامل پاسخگويي بر اساس VM براي تحلیل حملات و ترمیم و بازسازی سیستم ها + متن انگلیسی
حفاظت از عوامل تلفن همراه از حملات پخش خارجی + متن انگلیسی

کانال ارتباطی ایمن IDSودیواره آتش (اصطلاح) مبتنی بر SSL + متن انگلیسی

قوانین استفلاده ازامضای دیجیتال درتامین امنیت اینترنت بانکی:برخی شواهد اولیه ازمالزی

یک اتک تازه برای باز پخش در برابر شبکه های ارتباطات ناشناس

مقدمه ای بر امنیت شبکه

ماشین غیر متمرکز کنترل ترافیک با استفاده از انتشار پیام، بهینه سازی شده با الگوریتم ژنتیک

معاینه خودکار نقوص سطح فلزی با استفاده از الگوریتم ژنتیک
الگوریتم ژنتیك موازی برای قطعه بندی تصویر سلولی
یادگیری تعاملی(محاوره ای) توالی های جمعی در برنامه نویسی ژنتیک برای تکامل روبات مارنما (شبیه سازی)
بررسی تکنولوژی فایروال برای امنیت شبکه
بهینه سازی آن لاین کنترل کننده ماشین توسط الگوریتم ژنتیک با استفاده از سابقه جستجو
کاهش حملات OSD با تنظیم QOS + متن انگلیسی
مدل سازیOPNET وتجزیه وتحلیل شبكه های سازمانی وساختارهای امنيتی

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 162 تاريخ : دوشنبه 14 تير 1395 ساعت: 23:39

"فرشته دانشجوي سال دوّم است. او رشتة تحصيلي خود را دوست دارد و ارتباط خوبي نيز با دوستان خود دارد. سارا اخيراً احساس مي‌كند بي‌حوصله شده و دست و دلش به كار نمي‌رود. بيشتر دوست دارد بخوابد و برخلاف هميشه از بيرون رفتن با دوستانش لذّت نمي‌برد."

آيا شما نيز تا به حال چنين علايمي را تجربه كرده‌ايد؟ آيا در آن زمان احساس غمگيني مي‌كرديد؟ آيا خسته بوديد؟ آيا كارهايتان عقب افتاده و دست و دلتان به كار نمي‌رفت؟ آيا حتّي حوصلة افراد خانواده‌تان را نيز نداشتيد؟ آيا دوست نداشتيد از جايتان بلند شويد؟
مي‌توان گفت كه تقريباً هر كسي در طول زندگي خود گاهي چنين روزهايي را تجربه مي‌كند. با اين‌كه چنين شرايطي براي هر كسي پيش مي‌آيد و معمولاً طبيعي است، ولي در صورتي كه تكرار شود يا مدت زيادي طول بكشد، مي‌تواند به زندگي، كار و روابط وي با ديگران لطمه بزند.
از طرف ديگر، همين علائم مي‌توانند نشانه‌هايي از يك مشكل جدّي‌تر به نام اختلال افسردگي باشند. افسردگي اختلال نسبتاً شايعي مي‌باشد كه حتماً بايد توسط روان‌شناس يا روان‌پزشك تشخيص داده شده و درمان شود.

علائم افسردگي:
افسردگي علائم متعددي دارد و بر تمام ابعاد زندگي تأثير مي‌گذارد. علائم افسردگي را مي‌توان به صورت زير دسته‌بندي كرد:
الف) تأثير افسردگي بر احساسات شخص علائم و نشانه‌هاي زير را به‌وجود مي‌آورد:
•غمگيني؛
•اضطراب، نگراني و دلواپسي؛
•احساس گناه (وقتي كاري خوب پيش نمي‌رود، فرد افسرده احساس مي‌كند كه كوتاهي كرده و مقصر است)؛
•خشم و عصبانيت؛
•نوسان خُلق (وضعيت رواني و حال فرد افسرده بدون دليل خاص يا با كمترين دليل تغيير مي‌كند و گاهي خوب و گاهي بد است)؛
•احساس درماندگي (اعتقاد به اين‌كه هيچ كاري از دستش برنمي‌آيد و هيچ‌كس نمي‌تواند به او كمك كند)؛
•احساس نااُميدي (اوضاع هميشه همين‌طور خواهد ماند يا بدتر خواهد شد. آينده تاريك است و اميدي به آينده نيست)؛
•احساس بي‌تفاوتي (بي‌تفاوتي نسبت به نزديكان و كساني كه فرد آنها را دوست دارد).

ب) تأثير افسردگي بر وضعيت جسماني فرد، علائم و نشانه‌هاي زير را به‌وجود مي‌آورد:
•افزايش يا كاهش خواب؛
•افزايش يا كاهش اشتهاء؛
•افزايش يا كاهش وزن؛

ادامه مقالات روانشناسی - دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده

مرکزدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
با مدیریت استاد مجید محمودی مظفر

روان شناس و عضو هیات علمی دانشگاه

(کارشناس برنامه تلویزیونی صبحی دیگر)

با کادر مجرب از اساتید دانشگاه

مهمان ها نمي توانند تصاوير را ببينند و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 183 تاريخ : پنجشنبه 10 تير 1395 ساعت: 14:56

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

مؤسسات غیر تجاری:

موسسات غیر تجاری موسساتی هستند كه جهت مقاصد غیر تجاری مثل امور علمی ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشكیل می شوند و تشكیل دهندگان آنها ممكن است قصد انتفاع داشته و یا نداشته باشند. تشكیل مزبور از تاریخ ثبت شخصیت حقوقی پیدا می كنند و می تواند عناوینی از قبیل انجمن بنگاه كانون و امثال آن را اتخاذ نمایند.

تقسیم بندی مؤسسات غیر تجاری بسته اهدافشان:

موسساتی كه هدفشان جلب منافع و تقسیم آن بین اعضا خود نباشد.
موسساتی كه هدفشان جلب منافع مادی و تقسیم منافع مزبور بین اعضا خود یا غیر باشد مانند كانون های فنی و حقوقی و غیره.
حداقل شركا موسسات فوق نباید كمتر از دو نفر باشد و قید سرمایه هرمیزان مجاز است . موسسات غیر تجاری همانند موسسات تجاری باید تهران دراداره ثبت شركتها و شهرستانها دردایره ثبت شركتهای اداره ثبت مركز اصلی موسسه ثبت برسند و جهت آن كلیه اقدامات تاسیس شركتها همراه رعایت مواد آئین نامه اصلاحی ثبت تشكیل و موسسات غیر تجاری كه سال 1337 تصویب رسیده است ضروری می باشد. جهت ثبت تشكیلات غیر تجاری تسلیم اظهارنامه (فرم چاپی تقاضانامه ثبت موسسه همراه ضمائم لازم دو نسخه كه دارای تاریخ وامضا بوده الزامی است ضمائم آن شامل نسخه اصلی یا رونوشت وكالتنامه ( صورت تقاضا توسط وكیل).

گواهی شده تصدیق كشوری كه موسسه آنجا ثبت رسیده همراه ترجمه مصدق فارسی آن دو نسخه اساسنامه و امضا تمام صفحات آن توسط شركا صورت مجلس مجمع عمومی موسس مبنی بر انتخاب هیئت مدیره و معرفی صاحبان امضا (دونسخه) رسید پرداخت حق الثبت و فتوكپی شناسنامه شركا می باشد. صورت غیر انتفاعی بودن موسسه اجازه نامه نیروی انتظامی محل جهت ثبت ضروری می باشد و صورت انتفاعی بودن آن موضوع موسسه با مدارك تحصیلی و تخصص موسسین تطبیق داده شده سپس دستور ثبت صادر می گردد. اساسنامه موسسات غیر تجاری می تواند مانند اساسنامه شركت با مسئولیت محدود باشد و آن مواردی مانند موضوع موسسه ارگان اداره كننده (هیئت مدیره) وارگان تصمیم گیرنده (مجامع عمومی) و اختیارات آنها و غیره آورده شود.

موسسه مزبور دارای مجمع عمومی عادی و فوق العاده نیز می باشد كه هر كدام دارای وظایفی هستند. هیئت مدیره موسسه می تواند مجمع عمومی عادی از بین شركا یا خارج از آن انتخاب گردد و مدیران می توانند برای مدت محدود یا نامحدود معین شوند و دارای اختیارات تام نیز می باشند مگر اینكه اساسنامه ترتیب دیگری را مقرر داشته باشد. جلسات هیئت با حضور اكثریت اعضا موسسه رسمیت پیدا نموده و تصمیمات هیئت مدیره با اكثریت آرا مناط اعتبار خواهد بود. صورتی كه تقاضای ثبت مورد قبول واقع شود مراتب دردفتر مخصوصی ثبت و ورقه ای حاكی از تصدیق ثبت تقاضا كننده داده می شود علاوه بر آن خلاصه مراتب روزنامه رسمی یا یكی از روزنامه های كثیر الانتشار با هزینه متقاضی منتشر می گردد.

مطلبی درباره انحلال و تصفیه مؤسسات غیر تجاری:

انحلال موسسات غیر تجاری می تواند اختیاری و با تصمیم مجمع عمومی فوق العاده و یا موجب حكم دادگاه باشد . چنانچه انحلال اختیاری صورت گرفته باشد تصفیه آن مطابق مقررات مندرج اساسنامه توسط مدیر یا مدیران آن انجام می گیرد ودر صورتی كه متصدی امر تصفیه وچگونگی انجام آن معین نشده باشد مجمع عمومی فوق العاده هنگام انحلال یك نفر را عنوان مدیر تصفیه با تعیین حدود اختیارات آن معرفی می نماید. اگر انحلال موجب حكم دادگاه باشد امر تصفیه عهده متصدی تصفیه مقرر اساسنامه خواهد بود و چنانچه متصدی مشخص نشده باشد دادگاه ضمن حكم انحلال یك نفر را جهت تصفیه معین می نماید و مطابق قانون تجارت امر تصفیه صورت خواهد گرفت.

سلسله مراتب ثبت مؤسسات غیر تجاری:

کامل نمودن فرم تقاضانامه ثبت موسسه و امضا توسط شرکا.
کامل نمودن فرم صورتجلسه موسسین و امضا توسط شرکا .
تنظیم و امضای کلیه صفحات اساسنامه توسط شرکا.
چند نام انتخاب و مسئول تغیین نام اداره ثبت شرکتها ارادئه گردد(توجه شود نام انتخاب شده اولا باید با فرهنگ انقلاب اسلامی مطابقت داشته و ثانیا سابقه ثبت نداشته باشد ثالثا از نامهای خارجی نباشد) و مسئول مربوطه پس از بررسی، گواهی لازم را با انتخاب یکی از اسامی پیشنهادی صادر می نماید .
پس از تعیین نام قسمت ارجاع ادایه ثبت شرکتها مراجعه و ممیز مربوطه پس از بررسی اولیه با توجه موضوع فعالیت موسسه چنانچه نیاز اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح داشته باشد عند اللزوم مرجع مربوطه جهت اخذ مجوز معرفی می شود.
پس از وصول و ارائه مجوز لازم ( رابطه با موضوع موسسه)ممیز ثبت شرکتها بشرط عدم وجود نقص مدارک، متقاضی را جهت پرداختی حق الثبت حسابداری راهنمایی و مسئول حسابداری با توجه سرمایه موسسه و تعیین مبلغ حق الثبت متقاضی را جهت پرداخت حق الثبت بانک ملی ایران هدایت و پس از پرداخت وجه مذکور و ارائه فیش پرداختی حسابداری ، حسابدار اقدام ممهور نمودن تقاضانامه متقاضی می کند و ممیز مربوط دستوی ثبت را صادر و متقاضی قسمت ثبت شرکتها مراجعه می نماید .
قسمت ثبت شرکتها پیش نویس آگهی تاسیس تهیه شده پس از امضای رئیس اداره ثبت شرکتها و تایپ آگهی مربوط ، متقاضی مجددا قسمت ثبت شرکتها مراجعه و پس از احراز هویت توسط مسئول قسمت از متقاضی ذیل ثبت دفتر(اصالتا یا وکالتا)امضا اخذ می نماید و سپس یک نسخه از مدارک (اساسنامه ، صورتجلسه ، تقا ضانامه)که ممهور مهر اداره ثبت شرکتها می باشد متقاضی تسلیم می گردد و متقاضی دبیر خانه اداره مراجعه و پرونده را تحویل داده، یک برگ آگهی تایپ شده را اداره کل دفتر روابط عمویم و امور بین الملل(قسمت دایره آگهی ها )برده و پس از تعیین مبلغ جهت درج روزنامه کثیر الانتشار بانک مراجعه و همراه فیش پرداخت شده دبیرخانه مراجعه می کند . پس از امضای نسخ تایپ شده توسط رئیس اداره ثبت شرکتها این مرحله آگهی صادر و دو نسخه تایپی متقاضی تحویل می گردد . یک نسخه جهت درج روزنامه رسمی جمهوری اسلامی (واقع خیابان بهشت، ضلع جنوبی پارک شهر)ونسخه دیگر همراه فیش پرداختی قسمت دایره آگهی ها جهت درج روزنامه کثیر الانتشار داده می شود. این مرحله کار ثبت موسسه پایان یافته است .
برای ثبت مؤسسات غیر تجاری نیاز چه مداركی می‌باشد؟

اخذ دو نسخه تقاضا نامه ثبت موسسه از اداره ثبت شرکتها و تکمیل و امضا توسط شرکا (بر طبق پیوست)
تنظیم اساسنامه حداقل 2 جلد و امضای ذیل تمام صفحات توسط کلیه شرکا یا اعضا (بشرح نمونه پیشنهادی پیوست این راهنما)
تنظیم صورتجلسه مجمع موسسین حداقل 2 نسخه (بشرح نمونه)
فتوکپی شناسنامه شرکا.
اخذ مجوز رابطه با موضوع موسسه صورت لزوم.

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 207 تاريخ : شنبه 5 تير 1395 ساعت: 8:29

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

شماره اقتصادی - اخذ کد اقتصادی - کد اقتصادی

مقدمه

فعالیت های اقتصادی به طرق مختلف در جوامع صورت می گیرد . حمایت از فعالیت کنندگان دراین امر و همچنین نظارت بر اعمال اقتصادی (تجاری)مستلزم شناخت اشخاص فعال در این زمینه می باشد . کسب مجوز برای فعالیت های تجارتی و پرداخت حقوق حقه دولت در قالب مالیات و جلوگیری از رقابتها و تلاشهای ناسالم یکی از مزایای این امر محسوب می گردد.
در کنار راهمای ثبت شرکتها و دریافت کارت بازرگانی ، ضرورت اخذ شماره (کد)اقتصادی ملاحظه می شود فلذا با استفاده از مقررات مربوطه که در واحدهای ذیربط وزارت امور اقتصادی و دارایی جاری است نسبت به نگارش و ارائه راهنمای دریافت شماره اقتصادی برای کسانی که نیازمند دانستن اطلاعات مربوط می باشند اقدام شد .

كلیات مربوط به كد اقتصادی:

اشخاص مکلف به اخذ شماره اقتصادی : کلیه اشخاص حقوقی که به امر تولید،مونتاژ ، واردات و صادرات ، توزیع هر نوع کالا و کارهای خدماتی اشتغال دارند همچنین کلیه اشخاص حقیقی که به امور فوق اشتغال داشته و دارای پروانه کسب یا کار ازمراجع ذیربط بوده و یا دارای محل فعالیت تجاری باشند و واجد شرایط اخذ شماره اقتصادی به شمار می آیند . قابل ذکر است احراز یکی از شرایط فوق برای اشخاص حقیقی کافی می باشد.
مجوز فعالیت : مجوز فعالیت به سندی اطلاق می گردد که بر اساس آن فعالیت اقتصادی هز شخصی از طرف یکی از مراجع ذیصلاح تایید شده باشد مانند پروانه داروخانه ها از طرف وزارت بهداشت و درمان یا کارت بازرگانی از طرف وزارت بازرگانی یا فعالیت مرغداری از طرغ جهاد یا گواهی فعالیت صنعتی (کارگاه یا کارخانه) از طرف وزارت صنایع یا پروانه های کسب و کار صادره از سوی اتحادیه های صنفی و یا معرفی نامه سازمان برنامه بودجه برای پیمانکاران و یا سایر مراجع ذیربط.
محل فعالیت تجاری: محل فعالیت تجاری به یک واحد شغلی اطلاق می گردد که آن محل از طرف شهرداری یا مراجع قانونی دیگر بعنوان محل فعالیت اقتصادی شناخته شده و فعالیت مربوط در آن جواز کسب و یا بدون جواز انجام می شود (مانند دفتر پیمانکاری یا واسطه ها یا شغلهای مشابه که فعالیت همراه با مجوز نمی باشد و داروخانه ها و یا برخی دیگر از مشاغل که محل فعالیت الزاما همراه مجوز کسب است، این محل بصورت تطعی یا اجاره در اختیار مودی می باشد .
رسید بانکی: مبلغ فیش بانکی در کلیه شهرستانها به حساب 523 خزانه نزد یکی از شعب بانک ملی از جانب مودی واریز می شود .
پرینت مربوط به شماره اقتصادی: پرینیت یک برگ صادر شده به وسیله کامپیوتر قبل از صدور کارت می باشد که کلیه اطلاعات مربوط به مودی اعم از هویتب و مالیاتب را شامل می شود که بعنوان رسید از مودی توسط مامورین پست و بایگانی در پرونده مودی استفاده خواهد شد .
کارت اقتصادی اشخاص حقیقی: رنگ .و شکل و مندرجات کارت جدید با کارتهای قبلی تفاوت خواهد داشت و عکس 2*3 مودی ، نام ونام خانوادگی، شماره اقتصادی ، نشانی محل فعالیت تجاری و شماره حوزه مالیاتی مودی در آن درج خواهد شد .
کارت اقتصادی اشخاص حقوقی: تغییرات مربوط به اشخاص حقیقی در کارت اشخاص حقوقی نیز وجود دارد. با این تفاوت که عکس ندارد و نوع شخص حقوقی نیز درج واهد شد . در صورت هماهنگی با خدمات ماشینی کارت اشخاص حقوقی بصورت لیزری صادر خواهد شد .

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 196 تاريخ : شنبه 5 تير 1395 ساعت: 8:29

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

پلمپ دفاتر قانونی شركت

جهت گرفتن پلمپ دفاتر این مدارك باید ارائه شود:

كپی شناسنامه و كارت ملی مدیرعامل + مهر شركت
آگهی تأسیس شركت در صورت تغییرات در نام یا محل شركت، روزنامه آخرین تغییرات.
شیوه وش پلمپ دفاتر تجارتی (قانونی) مؤسسات و شركتهای ایرانی و خارجی هر تاجر باستثنای كسبه جزء مكلف است دفاتر ذیل كه شامل:

دفتر روزنامه.
دفتر كل.
دفتر دارائی پلمپ نماید.
دفتر روزنامه دفتری است كه اجر همه روزه مطالبات و دیون و داد و ستد تجارتی خود و بطور كلی جمیع واردات و صادرات تجارتی به هر اسم و رسمی كه باشد در آن دفتر ثبت نماید. دفتر كل دفتری است كه تاجر باید كلیه معاملات را لااقل هفته ای یكمرتبه از دفتر روزنامه استخراج و انواع مختلفه آن را تشخیص و جدا كرده و هر نوعی را در صفحه مخصوص در آن دفتر بطور خلاصه ثبت كند. دفتر دارائی دفتری است كه تاجر باید هر سال صورت جامعی از كلیه دارائی منقول و غیر منقول و دیون و مطالبات سال گذشته را به ریز ترتیب داده ودر دفتر ثبت و امضاء نماید: هر شركتی یا مؤسسه ای یا شركت تعاونی اعم از تعاونی مصرف یا مسكن باشد در ادارات ثبت به ثبت می رسد مكلف است اقدام به گرفتن دفتر پلمپ شده نماید.(طبق ماده 6 قانون دفاتر تجارتی) كلیه بانكها برای عملیات سالیانه خود دفتر روزنامه و كل و دارایی در یافت می كنند باید به ترتیب تاریخ در صفحات كلیه صادرات و واردات نوشته شود. تراشیدن و حك كردن و همچنین جای سفید گذاشتن و یا بین سطور نوشتن ممنوع است و باید تمام آن دفاتر پس از ختم هر سالی لااقل تا 10 سال نگهداری می شود.

بر طبق ماده 13 قانون دفاتر تجارتی ارباب رجوعی كه جهت پلمپ دفاتر قانونی خود به ادارات ثبت مراجعه می كند، باید اول ورقه اظهار نامه پلمپ دفتر تجارتی كه در قسمت فروش اوراق بهادار هست با ذكر این كه تعداد دفاتر چند جلد هست تهیه كند. ورقه اظهار نامه را باید مدیر شركت یا مؤسسه یا بازرگان شخصاً تكمیل و ممهور به مهر شركت با قید شماره ثبت شركت یا مؤسسه در ورقه منعكس شود مگر شركت یا مؤسسه كه هنوز مهر تهیه نكرده است این است كه همه شركتها بمجرد به ثبت رساندن شركت یا مؤسسه خویش اقدام به پلمپ دفاتر می كند ولی شماره ثبت حتماً باید در ورقه ظاهار نامه پلمپ دفتر حتماً منعكس شود و همچنین باید كلیه مشخصات مدیر عامل شركت یا بازرگان و آدرس شركت یا محل تجارت بازرگان در ورقه نوشته شود. اگر مراجعه كننده نماینده یا بازرگان باشد باید در پائین ورقه مشخصات كامل وی ذكر شود و كارت شناسائی هم همراه داشته باشد . مراجعه كننده كه دفتر را تهیه و قیطان كشی كرده و اوراق مربوط كه همان اظهارنامه پلمپ دفاتر تجارتی است تكمیل نموده و به اداره ثبت شركتها و مؤسسات غیر تجارتی قسمت پلمپ دفاترتجارتی مراجعه می كند.

الف- دفاتر را به متصدی مر بوطه تحویل می دهد كه این دفاتر باید دارای نمره ترتیبی و قیطان كشیده باشد.

ب- متصدی مر بوطه اظهار نامه پلمپ دفاتر را كه تكمیل شده و به امضاء و مهر شركت ممهور گردیده از آورنده تحویل و تعداد صفحات دفتر روزنامه و كل دارائی را در آن می نویسد و اگر تعداد دفاتر زیادتر از كل و 1 روزنامه باشد حتماً با حرف درشت در بالای ورقه اظهار نامه نوشته می شود شماره آخرین صفحه هر دفتر بطور مثال 100 جلد دفتر روزنامه 199 صفحه و یكصد جلد دفتر كل 200 صفحه دوبل و یا اگر تمام صفحات شماره گذاری نشده باشد بدین طریق نوشته می شود یكصد جلد دفتر روزنامه دوبل 3 نیم برگی و بعد دفتر را ارباب رجوع به قسمت حسابدا ری برده كه آنجا از روی نوشته ای كه در بالای ورقه است و تعداد دفاتر و صفحات دفاتر منعكس شده حسابدار فیش را می نویسد و به آورنده می دهد كه بانك ملی ( نزدیكترین شعبه) بپردازد و فیش مر بوطه را تحویل حسابدار بدهد و اظهار نامه پلمپ دفتر كه مهر حسابداری را با قید تاریخ و پول پرداخت شده در آن نوشته شده به متقاضی می دهد دو نسخه فیش بانكی هم یك نسخه نزد حسابدار نگهداری می شود و نسخه دیگر به مراجعه كننده تحویل می شود.

حال ارباب رجوع دفاترش كامل بوده و اظهار نامه پلمپ دفاتر تجارتی را تكمیل كرده و حق الثبت آن را پرداخته به متصدی مر بوطه برای پلمپ دفاترش مراجعه می كند. متصدی مكلف است صفحات دفتر را شمرده در صفحه اول و آخر هر دفتر مجموع عدد صفحات آن را با ذكر نام صاحب دفتر در دو طرف قیطان با مهر سربی كه سازمان اسناد و املاك برای این مقصود تهیه كرده و یك طرف سرب شكن اسم اداره ثبت حك شده منگنه كند (بر طبق ماده 12 قانون تجارتی) و باید توجه شود قیطان دفتر به اندازه كافی دوام داشته باشد كه باعث ناراحتی بعدی مراجعه كننده نشود. آخرین مرحله اقدام برای امضاء دفاتر نزد مسئول پلمپ دفاتر آورده می شود . شخص مسئول موظف است دقت زیادی در اینكه اولاً ورقه اظهار نامه صحیح تكمیل شده باشد، تمام دفاتر با خط خوانا (اسم- شماره دفتر- تاریخ روز) نوشته شده باشد. از همه مهمتر دفاتر می‌باید سفید باشد و وقتیكه از همه لحاظ كنترل نمود با قید تاریخ كه هم با حروف و هم با اعداد باشد امضاء كند.

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 180 تاريخ : شنبه 5 تير 1395 ساعت: 8:29


تبليغات

سامانه ي پيامکي آز پي ان يوتبلیغات
فروشگاه اينترنتي آز پي ان يوخريد شارژ آز پي ان يو

فیلم مستند در خصوص محصولات تراریختهزمان کنونی: ۳-۴-۱۳۹۵، ۰۳:۱۰ :عصر
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Qaher313
آخرین ارسال: Qaher313
پاسخ: 1
بازدید: 4

ارسال پاسخ 
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

امروز, ۱۲:۲۸ :عصر

ارسال: #1
فیلم مستند در خصوص محصولات تراریخته
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم

با توجه به بالا گرفتن بحث محصولات تراریخته و گزارش ویژه اخیر تسنیم تصمیم گرفتم یک سری فیلم مستند در این خصوص منتشر کنم.
اونهاییکه کوتاه باشه و بتونم ان شاءالله زیرنویس می کنم. اونهایی هم که نتونستم به بزرگی خودتون ببخشید.
گزارش تسنیم: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

اولین مستند با عنوان "محصولات تراریخته تا چه حد خطرناک هستند" رو با زیرنویس فارسی تقدیمتون می کنم.
لینک ویدئو: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

لطفا این مستند رو به دست دوستان و عزیزانتون برسونید!

موفق باشید
التماس دعا
یا علی ع

یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 
کسانی که از این موضوع بازدید کرده اند . . . ( آز پی ان یو )
1 کاربر زیر موضوع را خوانده اند:
Qaher313 (امروز, ۱۲:۲۸ :عصر)

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان

تالار گفتگوی ایرانیان ...
ما را در سایت تالار گفتگوی ایرانیان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان iranforum بازدید : 164 تاريخ : پنجشنبه 3 تير 1395 ساعت: 18:54